Esports

Jorge Navarro: “Surto a fer el meu treball el millor possible”

todaymarç 27, 2024 39

Background
share close

La Ona de Sants-Montjuïc va entrevistar al piloto espanyol, Jorge Navarro, el darrer diumenge, al Circuit de Barcelona-Catalunya.

Jorge Navarro va fer un gir a la seva carrera esportiva fa dos anys. El valencià abandonava el paddock de MotoGP per anar-se’n al WorldSSP. Després d’un bon dissabte, el pilot del WRP Wepol Racing, comentava, davant dels nostres micròfons, les seves sensacions abans de pujar a la motocicleta.

Què sent a més de 300 km/h?

Una de les preguntes que més es fan els oients del programa “On The Track” és quina sensació experimenta un pilot a sobre d’una motocicleta. La majoria dels apassionats de l’esport del motor consideren que és admirable la disciplina dels pilots, però també la capacitat que tenen per rodar a una velocitat que supera els 300 km/h. El Jorge Navarro considera que tot és una barreja d’emocions i sentiments: Bueno, és una barreja entre adrenalina, plaer, una mica de tensió… depèn de com t’està anant la carrera. Sempre intento prepararme molt bé; sobretot mentalment. Visualitzo el meu objectiu, i vaig cap a ell. Al cap i la fi, surto a fer el meu treball el millor possible“, declarava.

El somni d’un nen, la realitat d’un jove

Tots hem somiat en gran quan hem estat petits. Navarro també ho feia, i sempre pensava en el moment de ser pilot professional.

Navarro va obtenir la segona posició al Campionat CEV Moto3 el 2014 abans de promocionar el Campionat del Món Moto3 aquell mateix any. Va disputar mitja temporada i va sumar els primers punts en el seu debut al Gran Premi d’Indianapolis. Va recolzar aquesta primera actuació puntuant a Misano, Phillip Island i Sepang, amb un 12è com a millor resultat. Amb aquestes actuacions es va assegurar un lloc a temps complet a Moto3 per al 2015 i va acabar setè a la classificació després de fer quatre podis en les darreres cinc carreres. El 2016 va ser l’any en què Navarro va aconseguir la seva primera victòria a Moto3, al Gran Premi de Catalunya, imposant-se a Brad Binder i Enea Bastianini. La victoria continuava sent protagonista a la vida de Navarro i  al Gran Premi d’Aragó va tornar a estar al podi. Va acabar tercer al Campionat, 27 punts darrere del Enea Bastianini, mentre que Binder va obtenir el títol.

Navarro va fer el salt a Moto2 el 2017 i va acabar 14è; posició que  va millorar un any després. El 2019 va signar la seva gran temporada al Campionat, ja que va assolir vuit podis, amb un segon lloc com a millor resultat. A la següent campanya no va poder igualar aquestes prestacions, però va tornar al podi el 2021, a Silverstone. Finalment, després d’anys, va decidir incorporar-se a Supersport.  El somni del petit Jorge es va fer realitat. “Sempre havia somiat amb això. De petit desitjava ser pilot professional, i anys després es pot dir que ho he aconseguit”, comentava emocionat.

El físic i la mentalitat agafats de la mà

El món del motociclisme, caracteritzat per la seva velocitat, precisió i destresa, experimenta un canvi notable en el seu enfocament. Si bé la competència i el rendiment sempre han estat aspectes primordials en aquest esport, darrerament, molts pilots destacats estan elevant una conversa crucial: la importància de la salut mental al motociclisme. Històricament, el motociclisme ha estat percebut com un esport d’alta intensitat física i mental, on la valentia i la capacitat de reacció ràpida són fonamentals. No obstant això, aquest èmfasi en la força física i la destresa tècnica ha eclipsat durant molt de temps la necessitat igualment important de cuidar la salut mental dels pilots. En els darrers anys, diversos pilots de renom mundial han parlat obertament sobre les seves experiències personals amb la salut mental i com afecta el seu exercici a la pista. Des de l’ansietat fins a la depressió, aquests atletes han compartit valentament les seves lluites internes, desafiant l’estigma i fomentant una conversa més oberta sobre el benestar mental al motociclisme. La pressió per assolir l’èxit al món del motociclisme és innegablement intensa. Els pilots estan sotmesos constantment a altes expectatives, tant d’ells mateixos com dels seus equips i aficionats.  “Tot va lligat realment. Així que crec que tot és important. Està clar que sense un bon físic, quan et sents derrotat físicament, la ment comença a fallar. I d’altra banda, per molt fort que estiguis, si la ment no va bé… el teu físic no rendeix. Així que considero que és un equilibri”, afirmava el valencià. 

Valoració del cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya

“Ahir, dissabte, va ser un bon dia, vaig fer setè i la volta ràpida. Avui sortiré primer, així que tant de  puguem veure i obtenir el podi”, declarava minuts abans de la cursa. Desafortunadament, el pilot només va poder liderar la cursa per segons, ja que la sortida el va portar a tenir forces problemes. No va arribar al podi, però sí dins del TOP 10; aconseguint una setena posició.

Written by: Lourdes Tasies Cano

Rate it

Post comments (0)

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies
0%