Societat

Millores d’accessibilitat a l’estació de Sants: nous ascensors i connexions més inclusives

todayjuliol 14, 2025 151

Fons
share close

La Generalitat de Catalunya ha completat una actuació clau per millorar l’accessibilitat a l’intercanviador de l’estació de Sants, amb la instal·lació de dos nous ascensors que permeten una connexió més fluida i inclusiva entre les línies de metro L5, L3 i la xarxa de Rodalies. Aquesta actuació s’emmarca en un pla més ampli per adaptar progressivament tots els intercanviadors de transport públic a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda i altres col·lectius amb dificultats d’accés.

Els nous ascensors —amb un cost aproximat de 2 milions d’euros— connecten els vestíbuls d’ADIF i la línia 5 del metro, així com el vestíbul amb l’andana de la via 2 de la mateixa línia. L’objectiu és facilitar els transbordaments dins de l’estació sense necessitat de sortir al carrer ni fer ús d’escales, eliminant així barreres arquitectòniques que dificultaven l’autonomia de moltes persones.

Aquestes obres a Sants formen part d’una actuació conjunta que també ha inclòs millores a l’intercanviador de Plaça Catalunya, on s’ha substituït una antiga escala per un sistema de rampes que en facilita l’accés. En total, la inversió en aquesta fase del projecte ha estat de 2,4 milions d’euros.

Des de l’administració, es destaca que actualment el 95% de les estacions de metro de Barcelona ja són accessibles, i que les restants estan en procés de reforma o en fase de projecte per assolir el 100% d’accessibilitat en els pròxims anys. Un exemple d’aquesta línia d’actuació són les obres que ja estan en marxa a l’intercanviador del Passeig de Gràcia, on s’instal·laran quatre ascensors nous amb una inversió prevista superior als 5 milions d’euros.

Aquestes accions responen a una visió de ciutat inclusiva i cohesionada, on l’accessibilitat universal esdevé un dret fonamental i una prioritat en les polítiques públiques de mobilitat. A més, s’alineen amb els objectius de sostenibilitat i justícia social, afavorint un model de transport públic equitatiu, segur i obert a tothom.

Tot i aquestes millores, diversos col·lectius reclamen que es mantingui la pressió perquè els calendaris no s’endarrereixin i perquè les inversions en accessibilitat siguin constants i estables, especialment en un moment en què la xarxa de transport juga un paper central en la lluita contra el canvi climàtic i la segregació urbana.

Escrit per: Àngel Lacoma

Rate it

Publicar comentaris (0)

Deixi una resposta

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats *


Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies