Política

Continua la polèmica per la requalificació de la #illacitroën a la Bordeta

todayjuliol 18, 2025 200 1

Fons
share close

 

Els comuns denuncien un “vestit a mida” per afavorir l’especulació urbanística a la frontera entre Barcelona i L’Hospitalet.

La requalificació urbanística de l’antiga illa industrial de Citroën, a cavall entre el barri de la Bordeta (Barcelona) i el districte de Santa Eulàlia (L’Hospitalet de Llobregat), continua aixecant polseguera. Aquest dijous, representants dels grups municipals de L’Hospitalet En Comú Podem i Sants en Comú s’han reunit per mostrar la seva preocupació pel projecte aprovat recentment pel govern del PSC amb el suport de Junts, ERC i VOX.

Segons denuncien, l’operació urbanística contempla la construcció de 110 habitatges a preu de mercat alt en uns terrenys que el planejament anterior reservava com a zona verda. Aquesta transformació, alerten, respon a la necessitat de fer rendible l’operació per a l’empresa automobilística Citroën, antiga propietària del solar, que hauria condicionat l’operació a l’obtenció de plusvàlues substancials.

Els comuns consideren el pla un “nyap urbanístic” i un “pilotasso” que desvirtua la funció pública del planejament i prioritza els interessos privats. “S’està fent un vestit a mida perquè Citroën pugui especular”, han afirmat en un comunicat conjunt. També critiquen que es promoguin habitatges de luxe en una zona amb dèficit d’habitatge assequible i sense tenir en compte les necessitats reals del veïnat.

Aquestes crítiques arriben en un moment en què l’oposició veïnal a la transformació de l’illa creix. Diverses entitats dels barris afectats han començat a mobilitzar-se per exigir que els terrenys es destinin a equipaments i espais verds, tal com preveia el planejament inicial.

Tot i que el projecte ja ha superat algunes fases administratives, els comuns han assegurat que donaran suport a les mobilitzacions veïnals i estudiaran vies legals per aturar el desenvolupament urbanístic. “El veïnat ens tindrà al seu costat”, han remarcat.

La polèmica posa novament en el centre del debat la manca de sòl públic disponible a la ciutat i el conflicte entre l’interès col·lectiu i les operacions urbanístiques amb alt rendiment econòmic privat. També s’ha posat el focus en l’actitud de grups com ERC, que tot i el seu discurs sobre l’habitatge, han donat suport a la requalificació.

La #IllaCitroën es confirma així com un dels fronts calents de la lluita per l’habitatge i l’espai públic a la corona sud de Barcelona.

Escrit per: Àngel Lacoma

Rate it

Publicar comentaris (1)

Deixi una resposta

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats *


Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies