Notícies

Les obres de l’estació de Sants tanquen l’accés principal durant dos anys i afecten comerciants i veïns

todayjuny 28, 2026 22

share close
Estacio de Sants
Wikimedia commons – Autor : Francisco Javier Toledo Ravelo

L’estació de Sants patirà un canvi radical a partir del mes de setembre amb el tancament durant dos anys de l’accés històric de la plaça dels Països Catalans, el punt per on passen la majoria dels 140.000 usuaris diaris de la instal·lació. Les obres, que s’allargaran fins al 2028, obligaran els viatgers a utilitzar accessos alternatius i generen resignació entre comerciants i veïns, que porten mesos patint soroll, pols i dificultats de mobilitat.

A partir de setembre, l’accés principal a l’estació es traslladarà a la plaça de Joan Peiró, on hi ha la parada de taxis, i a una nova entrada que s’està construint a la banda mar, davant del Parc de l’Espanya Industrial. De cara a principis del 2027, s’hi sumarà una tercera entrada al costat muntanya, enfront de l’estació d’autobusos. A més, els vehicles tampoc podran circular per la zona de la plaça dels Països Catalans durant els pròxims dos anys.

L’impacte al barri ja és palpable. Els comerciants de la zona propera a l’estació denuncien una disminució de la clientela des que van començar les obres. Molts veïns habituals, especialment gent gran, eviten desplaçar-se fins a la zona per les incomoditats d’esquivar les obres, la pols i el soroll constant. A més, denuncien que el paviment presentat sovint presenta rajoles trencades i obstacles que dificulten el pas, fins al punt que algunes persones han patit caigudes. La situació genera un malestar generalitzat entre els botiguers, que veuen com la seva activitat econòmica es ressent mentre esperen que la situació millori un cop s’acabin els treballs.

Els taxistes també es troben entre els col·lectius afectats. Entenen que cal fer obres per millorar l’estació i els entorns, però lamenten que no s’hagi buscat una fórmula per facilitar l’accés dels vehicles. «Som servei públic», critiquen. Entre els veïns, les opinions són diverses: la majoria estan cansats de les molèsties, però creuen que el resultat final «valdrà la pena».

Segons ADIF, un cop enllestides les obres el 2028, l’estació haurà guanyat més espai i capacitat. Es preveu augmentar la capacitat de la zona d’alta velocitat un 175 per cent i la de Rodalies un 85 per cent. També està previst separar els fluxos d’arribades i sortides i crear quatre nous pisos dins de l’estació, destinats a zones VIP, sales de màquines i oficines d’ADIF. La gran novetat serà que la mobilitat interior tindrà forma de creu: Sants deixarà de ser una barrera per al barri i els veïns podran creuar l’edifici de mar a muntanya i de Besòs a Llobregat de manera totalment lliure, encara que no hagin d’agafar cap tren.

Mentre ADIF projecta una estació més àmplia amb zones VIP i oficines, els comerciants del barri pateixen la pèrdua de clientela i els veïns, especialment la gent gran, naveguen entre rajoles trencades i obstacles diaris. Les obres suposaran un canvi radical en la mobilitat de milers de persones que depenen de l’estació per als seus desplaçaments, i la qüestió és si les alternatives de transport i accessos seran prou adequades per absorbir l’impacte durant dos anys llargs d’obres.


FONTS CONSULTADES:

betevé / Redacció (declaracions de comerciants, taxistes i veïns, dades d’ADIF sobre capacitat)

Ràdio Hostafrancs / Redacció (dades objectives sobre accessos alternatius, usuaris diaris i cronologia d’entrades)

Escrit per: Àngel Lacoma

Rate it

Publicar comentaris (0)

Deixi una resposta

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats *

Marca l'interruptor per activar el botó d'enviar.


DAdes de contacte

Amb el suport de:

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies